(Image Source: Sky News)

 

BY KEVIN DONNELLAN

 

ANCHOR CHRISTINA HARTMAN

 

The hacking scandal in Britain has centered around the printed press - until now. On Thursday — television news outlet Sky News admitted to allowing a reporter to hack emails for a story. Here’s CNN.

“Someone known as the ‘Canoe Man’ basically faked his own death, Carol,  and then wanted to claim all this insurance. And by hacking into this guy’s email they were able to give police enough evidence that they could prosecute.”

The Guardian broke the story Thursday — reporting two acts of hacking and that...

“Both instances of hacking were approved by Simon Cole, the managing editor of Sky News..”

The BBC says this couldn’t have come at a worse time for BSkyB — which owns Sky News. BSkyB is part of Rupert Murdoch’s media empire.

“Just days after James Murdoch resigned as chairman of BSkyB, and with Ofcom reviewing whether Sky's a 'fit and proper' owner of a broadcasting licence, this story is embarrassing for the company.”

But Sky News has come out fighting, saying the hacking was done ‘in the public interest’ and accusing the Guardian of hypocrisy.

“It's less clear why the Guardian should apply such scrutiny to a Sky News story that has been in the public domain since 2008, particularly while failing to acknowledge its own past actions.”

Bloomberg reports the public interest defence may not hold any water — quoting a media lawyer saying...

“There is no public interest defense to interception of communications that I’m aware of...”

But Sky News claims a lot of important stories are told through investigative journalism practices. Regardless — The International Business Times makes the point — this won’t help the news outlet’s bottom line.

“The revelation will put further pressure on the company, whose shares have lost more than a fifth of their value in the past six months, as the fallout from the phone and email hacking scandal deepens.”

Sky News Involved in Hacking Scandal

by
0
Transcript
Apr 5, 2012

Sky News Involved in Hacking Scandal

(Image Source: Sky News)

 

BY KEVIN DONNELLAN

 

ANCHOR CHRISTINA HARTMAN

 

The hacking scandal in Britain has centered around the printed press - until now. On Thursday — television news outlet Sky News admitted to allowing a reporter to hack emails for a story. Here’s CNN.

“Someone known as the ‘Canoe Man’ basically faked his own death, Carol,  and then wanted to claim all this insurance. And by hacking into this guy’s email they were able to give police enough evidence that they could prosecute.”

The Guardian broke the story Thursday — reporting two acts of hacking and that...

“Both instances of hacking were approved by Simon Cole, the managing editor of Sky News..”

The BBC says this couldn’t have come at a worse time for BSkyB — which owns Sky News. BSkyB is part of Rupert Murdoch’s media empire.

“Just days after James Murdoch resigned as chairman of BSkyB, and with Ofcom reviewing whether Sky's a 'fit and proper' owner of a broadcasting licence, this story is embarrassing for the company.”

But Sky News has come out fighting, saying the hacking was done ‘in the public interest’ and accusing the Guardian of hypocrisy.

“It's less clear why the Guardian should apply such scrutiny to a Sky News story that has been in the public domain since 2008, particularly while failing to acknowledge its own past actions.”

Bloomberg reports the public interest defence may not hold any water — quoting a media lawyer saying...

“There is no public interest defense to interception of communications that I’m aware of...”

But Sky News claims a lot of important stories are told through investigative journalism practices. Regardless — The International Business Times makes the point — this won’t help the news outlet’s bottom line.

“The revelation will put further pressure on the company, whose shares have lost more than a fifth of their value in the past six months, as the fallout from the phone and email hacking scandal deepens.”

View More
Comments
Newsy
www1